Fotorally Dag 5 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van De Nieuwste School Salamanca - WaarBenJij.nu Fotorally Dag 5 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van De Nieuwste School Salamanca - WaarBenJij.nu

Fotorally Dag 5

Door: Serge, Tjeu B, Jeroen, Thijs en Edwin

Blijf op de hoogte en volg De Nieuwste School

11 Oktober 2013 | Spanje, Salamanca

De eerste uren van de dag brachten we door op het instituut met grammaticales en communicatieles. In de grammaticales kregen we uitleg over de vraagwoorden en de preterito perfecto- en indefinido; niet het opwindendste van de reis.
Na de pauze begon de communicatieles, waar we de opdrachten van de afgelopen dagen hebben nagekeken en hebben besproken. Ook hebben we het spel ‘Wie ben ik?’ en "Galgje" gespeeld. In het Spaans natuurlijk!
We kregen ook een nieuwe opdracht. We gingen een zogenaamde ‘fotorally’ doen, waar het doel was om bepaalde plekken of dingen te vinden die in de stad staan, en die te fotograferen. De winnaar zou iets krijgen, maar wat dat is weten we zelfs tijdens het schrijven van dit blog nog niet. Waarschijnlijk is het een prijs. Met de prijs in gedachten liet iedereen zich van zijn meest competitieve kant zien. Slenteren was er niet bij! Zelfs Serge, die de conditie van een verbrande visstick heeft, rende grote stukken mee. Veel eerder dan Helma en Monique dachten waren er al veel groepjes klaar met het maken van de foto's, en gingen zij massaal op zoek naar het terras waar de docenten zouden zitten. Het bleek dat ze nog onderweg waren, en dat we ze daarom niet konden vinden. We waren veel fanatieker dan voorspeld.

Toen we klaar waren met het maken van de foto's en ook Monique en Helma gevonden hadden bij de Nederlandse bar 'Erasmus', deden we nog een poging tot het maken van een originele foto. Je weet, wij barsten van originele ideeën, en deze keer was niets meer waar want Thijs had het idee om met z'n allen zo veel mogelijk mensen te verzamelen op de Plaza Mayor (het centrale plein van Salamanca). Na veel mensen aanspreken in het Engels en in het Spaans wisten we ongeveer 70 mensen te verzamelen voor onze foto. De foto hebben we vervolgens laten zien aan de docenten, en samen iets gedronken op het terras.
Vervolgens is Edwin op zoek gegaan naar de Apple winkel, terwijl Jeroen, Serge, Thijs en Tjeu naar de tuin met het beeld van Celestina liepen om uit te rusten. Toen hebben we nog een grap met Edwin uitgehaald waar hij helaas wel om kon lachen.
We hebben ons afgemeld bij Monique en Helma en zijn naar onze gastgezinnen gegaan om te eten. Serge en Tjeu kregen kip en ei op brood.
Aan het einde van deze dag schenen de zonnestralen prachtig op de gebouwen van de "gouden stad", hetgeen een geweldig uitzicht bood. Fue un día fenomenal!

• 11 Oktober 2013 - 18:27

Lotje:

¡Qué bien; un día fenomenal!
    Heel veel plezier nog daar in het zonnige Spanje.
    Hier is het iets minder zonnig, maar de herfst laat haar mooie kleuren al zien.
    Een actieve activiteitenweek achter de rug, leuk!
    Veel plezier nog gewenst.

gr. Lotje
    stagiaire Spaans

• 11 Oktober 2013 - 20:19

Marlinda Brugmans:

Dat klinkt allemaal wel heel gezellig daar! En kip en ei op brood, weer es wat anders dan de kip of het ei... En lekker weer zeg! Hier in NL plenst het, frisse wind dus morgen weer winterjassen aan! Een fijne laatste avond, op tijd er uit morgen en goede reis!

groetjes, Marlinda

• 17 November 2013 - 12:26