Mercado, Museo Taurino y Tour de Tapas Dag 3 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van De Nieuwste School Salamanca - WaarBenJij.nu Mercado, Museo Taurino y Tour de Tapas Dag 3 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van De Nieuwste School Salamanca - WaarBenJij.nu

Mercado, Museo Taurino y Tour de Tapas Dag 3

Door: Janne, Roos, Lonneke en Julotte

Blijf op de hoogte en volg De Nieuwste School

10 Oktober 2013 | Spanje, Salamanca

De dag begon met de lessen in Mester. Na de eerste les kregen we 'Churros con chocolate'. In de tweede les kregen we uitleg over de opdrachten voor de markt. We moesten vragen stellen aan de mensen op de markt om de opdrachten te kunnen maken. We waren verbaasd over de dingen die je op de markt kan kopen, zoals: Varkensorganen, hersens, tongen van een dier en een neus van een koe etc.
Nadat we klaar waren met de opdrachten, kregen we mededelingen over de dag en daarna konden we warm gaan lunchen bij de gastgezinnen. Na het lunchen hadden we een lange tijd over om zelf leuke dingen te doen.
Om 19:00 moesten we ons melden bij Mester om samen naar een stierenmuseum te gaan over het stierenvechten. We kregen een rondleiding in het Spaans over interessante dingen. Vervolgens vertaalde Monique wat de gids had verteld. Nadat de rondleiding was afgelopen, kregen we de tijd om foto's te maken van het museum. In het museum zag je heel veel stierenkoppen, kleding en kunstwerken. Het museum zelf was niet zo groot, maar het liet wel een indruk achter.
Als laatste onderdeel van de dag hadden we een tapastour dat hield in dat we naar 4 verschillende tapastentjes gingen en we kregen bij elk tentje een of twee hapjes en drankjes. Bijvoorbeeld: garnalen op stokbrood, een spiesje, stokbrood met ibericoham en nog meer lekkernijen.
Na een volle buik en uitgeputte benen zijn we om 23:30 weer terug gegaan naar de gastgezinnen om uit te rusten voor de volgende dag!
Saludos!