Op naar Salamanca Dag 1 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van De Nieuwste School Salamanca - WaarBenJij.nu Op naar Salamanca Dag 1 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van De Nieuwste School Salamanca - WaarBenJij.nu

Op naar Salamanca Dag 1

Door: Sanne, Chrisje, Charlotte en Neline

Blijf op de hoogte en volg De Nieuwste School

06 Oktober 2013 | Spanje, Salamanca

Vandaag zijn we eindelijk vertrokken naar SALAMANCA! Iedereen had er superveel zin in en was daarom ook super enthousiast. Om 14.45 verzamelden we met z'n allen op Eindhoven airpoirt en een half uurtje later namen we afscheid van de ouders en gingen we de koffers inleveren en de tickets halen. Daarna meteen door de douane en dat is allemaal goed gegaan! Toen hebben we ongeveer een uur moeten wachten tot we mochten boarden en heeft iedereen gezellig met z'n allen zitten kletsen en sommige mensen hebben nog wat gekocht. Om 16.30 mochten we boarden en daarna moesten we nog even wachten tot we dan uiteindelijk ook naar het vliegtuig mochten. Om 17.20 vertrokken we na een aantal instructies over het vliegtuig eindelijk echt naar Salamanca! De vlucht heeft ongeveer 2 uur geduurd en ging dus een half uur sneller dan verwacht, omdat we wind mee hadden. Om 19.30 zijn we geland in Madrid. Daarna zijn we meteen naar de bagageruimte gegaan waar wifi was dus iedereen zat gelijk op z'n mobiel, haha! Nadat iedereen zijn koffer had zijn we naar de bus gegaan. Je kunt het gerust een partybus noemen want de muziek stond aan en iedereen ging helemaal los! Een goed begin van Salamanca 2013.
Toen was het eindelijk zo ver na een lange reis van ongeveer 8 uur waren we eindelijk in Salamanca! We werden door de bus op een plein afgezet waar we moesten wachten. Wij (Neline & Sanne) werden opgehaald door een vrouw, een heel aardige vrouw die al meteen erg open was. Wij waren vergeten dat je in Spanje 2 kussen geeft, en zij was vergeten dat het in Nederland 3 kussen waren dus het was een grappige ontmoeting. In het begin was het erg spannend want je weet natuurlijk niet zo goed wat je moet verwachten, maar als je eenmaal even aan het praten bent lukt het goed om het te verstaan en te antwoorden. Onderweg waren we nog even de weg naar school gelopen voor de volgende dag en daarna liepen we door naar huis. Het is een gezellig appartementje waar we met nog 2 Italiaanse meisjes van 16 jaar verblijven. Erg leuk! Eenmaal thuis kregen we nog een kopje thee, een appel en een lekker koekje. En daarna rond 1 uur na een erg lange dag gingen we slapen. Wij hebben het al beleefd als een hele leuke dag met heel veel indrukken!
Wij (Chrisje en Charlotte) werden opgehaald door een wat oudere vrouw en man. We waren al snel bij het appartement. De vrouw leidde ons rond in haar huis en ze vertelde al snel enthousiast over alle dolle streken van haar hond en over hoe de deurknop dicht moet. Daarna gingen we alle kleren opbergen en gauw naar bed, want we hadden een hele lange dag achter de rug!

• 08 Oktober 2013 - 10:06

Anne-Marie Van Der Mijl:

Hoi, Neline en Sanne,

Dat klinkt allemaal heel gezellig wat jullie schrijven!
    Veel plezier in jullie gastgezin.

Anne-Marie

• 08 Oktober 2013 - 13:30

Annemarie Kaanen-Lansink:

Leuk hoor meiden: geniet er van! En Neline: gauw beter worden!! xxx
    annemarie

• 08 Oktober 2013 - 17:20

Catherine Verstappen:

Zijn Spaanse deurknoppen dan zo anders dan Nederlandse deurknoppen? :)