miercoles y jueves (woensdag en donderdag) - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van De Nieuwste School Salamanca - WaarBenJij.nu miercoles y jueves (woensdag en donderdag) - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van De Nieuwste School Salamanca - WaarBenJij.nu

miercoles y jueves (woensdag en donderdag)

Door: Bram de Smit & Krije Remie

Blijf op de hoogte en volg De Nieuwste School

23 Oktober 2015 | Spanje, Salamanca

Woensdag:
Na een snelle douche en klein Spaans ontbijt bestaand uit chocolademelk en koekjes, ga ik met mijn vrienden naar het Mester College. Daar, na twee uur grammatica leren door middel van onze schoolactiviteiten te beschrijven kregen wij tien minuten pauze. Deze tijd gebruikten we om naar de bakker aan de overkant te gaan om een goedkope zak donuts te halen.
Daarna gaan we naar de les conversación om spreekvaardigheid te oefenen en de lerares met moeite uit te leggen wat boerenkool is.
Wanneer school uit is, gaan we terug naar onze familie. Daar aten we soep met varken. Na een taai stuk vlees in onze mond gestoken te hebben, komen we erachter dat het varkensballen zijn. Moeilijk te kauwen!
Hierna gingen we met school naar de kathedraal en een modern museum. De kathedraal was gigantisch en erg indrukwekkend. In de tuin naast de kathedraal was het erg mooi en stil. In het museum hing moderne Spaanse kunst in alle soorten. In het café aten we Churros met dikke warme chocolade. Wat voor velen het hoogtepunt van de dag was. Heel de tour werd geleid door een oude filosoof van het Mester college, die de stad kende alsof het zijn broekzak was. Het was erg gaaf om naar hem te luisteren over de verhalen van de kathedraal en de tuin. Ook sprak hij erg duidelijk Spaans wat ook wel een keer prettig was.
Na de tour gingen we nog even naar de tuin om te chillen en bleven daar tot het tijd was terug te gaan naar de families. Daar aten wij tosti`s met oude kaas en salami wat onze gastheer Jesus een typisch Jesus-gerecht noemde.
Na het eten gingen we nog naar het in het donker verlichte plaza mayor voor een kop koffie en zaten daar te praten met andere klasgenoten totdat het tijd was om naar huis te gaan.
Dit was voor mij een van de leukste en gezelligste momenten in mijn Spanje reis.
Saludos, Krije

Donderdag:
Vandaag was het 22 oktober en de laatste volledige dag in Salamanca. Zoals gewoonlijk begonnen we de dag op school waar we superhard hebben gewerkt. Daarna was het tijd voor de mededelingen en mochten we weer weg gaan. Één klas had echter iets stouts gedaan en daardoor moesten zij langer blijven.
Na de lunch hadden de meeste mensen vrije tijd, behalve de mensen die gingen dansen (Sevillanas). In die tijd ging bijna iedereen souvenirs kopen voor onze geliefden in Nederland. Vervolgens was het tijd voor de Fotorally. Die is gewonnen door de snelste en origineelste groep. Na het avondeten ging iedereen uitrusten voor de dag die zou komen....

Saludos, Bram

Voor foto´s van de Sevillanas en de Fotorally - zie Facebook DNS.

• 23 Oktober 2015 - 11:44

Margo Remie:

Een leuk verhaal om te lezen, Krije en Bram. Haha, een hele nieuwe en verrassende variant van 'soep met ballen'