Dag 1 De reis en aankomst - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van De Nieuwste School Salamanca - WaarBenJij.nu Dag 1 De reis en aankomst - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van De Nieuwste School Salamanca - WaarBenJij.nu

Dag 1 De reis en aankomst

Door: Emma & Smilla

Blijf op de hoogte en volg De Nieuwste School

20 Oktober 2015 | Spanje, Salamanca

¡Hola a todos!

Het is zo ver! Wij hebben de eer om de eerste bloggers te zijn van deze reis naar Salamanca en vandaar onze blog!
Zo dat was wel even wat anders dan normale zondagen. Om 4 uur je bed uit is toch wel heel erg vroeg. En wat een lange reis hadden we in zicht. Om 5:15 vertrokken we met z'n allen naar Salamanca! We reden met de bus eerst naar Brussel Charleroi. Sommige van ons waren weer in slaap gevallen, anderen speelden weer kaarten of waren aan het kletsen.

Op het vliegveld aangekomen werden een aantal koffers naar het ruim gebracht. Daarna zijn we door de douane gegaan. Na een tijdje wachten konden we eindelijk het vliegtuig in! Voor een aantal van ons was dit de eerste keer en was het erg spannend. De vlucht was prima verlopen en om 12:15 landden we in Madrid Bajaras.

Maar we waren er nog niet want nu moesten we nog tweeënhalf uur in de bus. Dat was erg gezellig! Uiteindelijk in Salamanca aangekomen, stapte we de bus uit en natuurlijk regende het....

Het spannende moment was aangebroken, bij wie gaan we deze week wonen? Er kwam een groep mensen bij elkaar staan, allemaal Spaans aan het praten en ons aan te kijken. Onze namen werden op geroepen en we konden mee lopen met onze gastouder. De eerste gesprekjes, dat was toch echt best spannend en niet echt soepel. In het huis aangekomen ging alles best normaal. Je kreeg je kamer aangewezen en de wc. Verder wisten we niet goed wat de bedoeling was. Het is wel echt leuk om te zien hoe het hier in Spanje gaat. Wij hadden wel andere verwachtingen dus we voelde ons hier door een beetje ongemakkelijk.
We hadden ontzettende honger, maar durfde niet echt iets te vragen. Met alle moed zijn we naar haar toegelopen en uit een schriftje voorgelezen of we iets mochten eten: "¿puedo preguntar algo? ¿Puedo comer algo?"

Hierna hebben we een rondje door de stad gedaan en heeft ze ons laten zien waar de school is. Dit was echt leuk. Salamanca is echt een super super mooie stad!

Na het avond eten zijn we snel ons bed in gedoken. Wel raar, we werden vandaag nog wakker in Nederland en nu gaan we slapen in Salamanca. Maar een leuk avontuur is het zeker!

¡Adios!
- Emma en Smilla

• 20 Oktober 2015 - 10:57

Jacqueline:

Leuk iets te lezen over jullie ervaringen. Er zijn vast al foto's en ben benieuwd naar dag 2, want die is ook al voorbij ;)

• 20 Oktober 2015 - 12:21

Jef Frijns:

Chicos, chicas,
    Fijn dat jullie zo genieten van je reis naar Salamanca.
    Hoop dat jullie nog een superweek hebben met veel plezier, veel leren en goed weer!
    En alvast Buen apetido voor de tapastour.
    Vanuit een druilerig Nederland,
    Saludos y besos,
    Jef

• 21 Oktober 2015 - 22:46

Margo Remie:

Leuk om jullie verhaal te 'horen'! Leuk voor het thuisfront om zo een beetje mee te beleven. Heel jammer dat het maar bij één dag is gebleven...