Dag 2: Talenschool, Ginkana en Salsa - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van De Nieuwste School Salamanca - WaarBenJij.nu Dag 2: Talenschool, Ginkana en Salsa - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van De Nieuwste School Salamanca - WaarBenJij.nu

Dag 2: Talenschool, Ginkana en Salsa

Door: Femke, Caro, Kris

Blijf op de hoogte en volg De Nieuwste School

14 Oktober 2014 | Spanje, Salamanca

Hallo allemaal,
Vandaag hebben wij onze eerste lesdag gehad, het is ons reuze mee gevallen.
De docenten waren heel vriendelijk en het verbaasde ons hoeveel we konden volgen & hoeveel we in zo'n korte tijd konden leren.
Gisteren hadden wij onze eerste ontmoeting met de lieve Carmen, die verdacht veel op Beatrix lijkt.
Bij haar gaan we de komende week verblijven, wat ons nu al bevalt.
We worden behandeld als prinsesjes die natuurlijk wel hun eigen spulletjes op moeten ruimen en de badkamer niet nat achter mogen laten.
Als ontbijt eten wij koekjes met thee aan een plank in de keuken, wat toch wel eventjes wennen is.
Vandaag hebben we een speurtocht gedaan door de stad waarbij je dingen moest vragen aan de mensen hier, dit was best moeilijk omdat het lijkt dat hier bijna alleen maar toeristen zijn. Ook hebben we een turbo salsales gehad, we hebben in zo'n 3 kwartier een halve salsadans in ons kop gestampt, maar we hebben wel gelachen! Bea zorgt goed voor ons, naast de aardappelpap krijgen we lekker te eten en hebben wij nog lang geen zin om naar huis te gaan!
Saludos
Femke, Caro y Kris.

• 15 Oktober 2014 - 10:43

Monique:

¡Hola chicos!
    Wat leuk om zo van jullie te horen en zien!
    Super dat jullie merken dat je best al veel kunt verstaan/ zeggen..
    Ik hoorde en zag op de weerberichten dat het weer nog tegenvalt...
    Volgens mij wordt het vanaf vandaag/morgen warmer!
    Jullie hebben gisteren de tapastour gehad.
    Ben benieuwd hoe jullie het vonden.
    Hier op DNS is het heel rustig; alleen leerlingen van 5HAVO en 6VWO zijn aanwezig...
    Gisteren was het afstuderen van mijn zoon Mike. Trotse moeder, natuurlijk:-)
    Colegas, chicos, ¡qué lo paséis superbien!
    Un abrazo

• 15 Oktober 2014 - 13:31

Caecile Van Gorp:

Goed om te lezen dat jullie al zoveel konden volgen in het Spaans. ik ben jaloers op jullie, op Helma en Annemarie dat jullie de hele dag de taal horen, spreken en schrijven. Fantastisch om dat op deze manier mee te maken. En als het weer dan ook nog eens beter wordt!
    Heel veel succes en plezier. Groet vanuit een bijna lege school. Caecile

• 15 Oktober 2014 - 17:21

El Jefe:

Hola chicas,
    Jullie vermaken je wel zie en lees ik...en daarbij leer je ook nog eens veel Spaans! Beetje jammer van het weer, maar dat kan de pret niet drukken toch?
    En ik weet zeker dat jullie groepje sowieso (mooi Frans woord :-D) altijd lol heeft samen!
    Ik ben vandaag voor de 3e dag stageplaatsen aan het bezoeken van de derdejaars leerlingen, ook heel leuk om te doen: het ene moment ben ik bij een kinderdagverblijf met allemaal vrolijk rondhuppelende minimensjes (daar komen de kabouters joegheijoeghei) en even later zit ik bij een van mijn leerlingen in de gesloten afdeling van een zorgcentrum met dementerende bewoners...een wereld van verschil, maar ja zo gaat dat in het leven.
    Ik zou zeggen beste bakvisjes, nog heel veel plezier en natuurlijk goed weer in Salamanca en laat deze week nog horen wat je verder allemaal gedaan hebt of gaat doen!
    Hasta la proxima vez y abrazos!!
    El Jefe

• 16 Oktober 2014 - 07:52

Lisette Van De Pol:

Lieve meiden, wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat, het lijkt me ook een geweldige reis en ook een ervaring om nooit te vergeten! Heel veel plezier, nog meer spaans leren en koekjes als ontbijt hihi. Adios en genieten maar, het is jullie gegund x