Dag 4: Kathedralen en churros - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van De Nieuwste School Salamanca - WaarBenJij.nu Dag 4: Kathedralen en churros - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van De Nieuwste School Salamanca - WaarBenJij.nu

Dag 4: Kathedralen en churros

Door: Elske, Eline, Emmy

Blijf op de hoogte en volg De Nieuwste School

15 Oktober 2014 | Spanje, Salamanca

Vandaag begon de dag weer met vier uurtjes school. Iedereen was vrij moe vanwege het vroege opstaan en het late naar bed gaan, omdat de tapas tour best laat was geworden.
Na school zijn we naar het gastgezin gegaan om te lunchen. Het was een soort geprakte ui met aardappel en brood.
Om 16:00 uur zijn we naar La Catedral Vieja en La Catedral Nueva geweest. (Oude en nieuwe kathedraal). De oude kathedraal was klein en in de Romaanse stijl gebouwd en de nieuwe kathedraal was veel groter en Gotisch. We moesten heel veel smalle wenteltrappen op om op het dak te komen. Onze gids gaf zoals verwacht, heel veel informatie over de kerken. :p
Na de kathedralen zijn we churros con chocolate gaan eten met de klas.
Daarna hadden we weer vrije tijd tot half half negen. Toen hebben we de ZARA bezocht. Die is gebouwd in een klooster.
Om half negen zijn we weer naar huis gegaan om te gaan eten met ons gastgezin. Daar hebben wij aardappel tortilla's en rijst met zoete room gegeten met twee Franse jongens die ook on ons gastgezin zitten. Ze kunnen alleen geen Spaans of Engels, dus wij moesten ons redden met ons allerbeste Frans....

¡Besos!

Elske, Eline en Emmy

• 16 Oktober 2014 - 12:18

Monique Louwman:

Mooi hè die kathedralen!!. Waren de chocolate + churros lekker?
    Leuke foto's!
    Veel plezier met de fotorally!!
    Saludos

• 16 Oktober 2014 - 21:33

Peter Van Schie:

Ziet er super gezellig uit. Als de foto's laten zien waar de interesse ligt, ligt die eerder bij de churos dan bij de kathedralen. Ha ha. ;)

• 16 Oktober 2014 - 23:53

Gerrit:

Jullie hebben een leuk programma. Er is tijd voor leuke dingen en er wordt ook nog Spaans geleerd. Geniet ervan.